Twitter Club RACC Facebook Club RACC
CAT | ESP
Renault Clio GT TCe 120 EDC
Passió per la tecnologia
La generació actual del Renault Clio ha representat per a la marca francesa un pas endavant en molts sentits, cosa que la situa en una posició excel·lent davant la gran competència en aquest segment. L’evolució, espectacular en el disseny i forta en tecnologia, el defineix a la perfecció i la versió GT TCe 120 EDC amb canvi automàtic és un dels millors exponents d’aquest progrés. Provem el Clio, un model que manté l’esperit esportiu al llarg del temps.

Per Toni Lagunas
Renault Clio GT TCe120 EDC
R-Link, el complement perfecte

Una tecnologia que projecta l’ús i les icones dels telèfons intel·ligents al cotxe. Pantalla tàctil de 7’’ (18 cm) que recorda una tablet que ens permet connectar-nos a Internet i, gràcies al reconeixement per veu, disposar d’alertes (per exemple, zones perilloses a la carretera) o accedir a l’agenda telefònica sense apartar en cap moment la vista de la carretera. En aquesta versió ve de sèrie.
Símbol d’esportivitat

Aquest nou Clio GT TCe 120 EDC s’acosta a consums de 5,2 l/100 km i presenta unes emissions de CO2 equivalents als 120 gr/km. El comprador s’estalvia l’impost de matriculació i, a més, col·labora a millorar el medi ambient. Les prestacions són envejables i la doble sortida de l’escapament cromada i el color de la carrosseria específic Blau Malta completen aquest aire esportiu.
«Best in Class Cars», màxima seguretat

Només alguns escollits entren a la categoria de “Best in Class Car”, el guardó que qualifica el cotxe més segur de la seva categoria, en aquest cas la dels cotxes urbans (supermini, en diuen oficialment). El 2012 va obtenir aquesta qualificació per l’EuroNCAP, l’organisme independent més reconegut que classifica els cotxes segons el seu grau de seguretat activa i passiva.
Motor i canvi automàtic

El nou propulsor TCe de 120 CV que incorpora aquesta versió és un motor nou i dinàmic d’1,2 litres de cilindrada, d’injecció directa de gasolina i turbo que ofereix un parell de 190 Nm des de les 1.750 rpm. Accelera de 0 a 100 en 9,4 segons i és molt flexible. Va acoblat a una caixa de canvis automàtica EDC de doble embragatge (Efficient Dual Clutch) de 6 velocitats.
Motor: 1.197 cc
Consum mitjà: 5,2 l/100 km
Potència màxima: 120 CV a 4.900 rpm
Acceleració 0 a 100 km/h: 9,4 seg
Tracció davantera
Canvi: automàtic 6v
Emissions CO2:
120 gr/km
Equipament de sèrie
R-Link, 8 airbags, ABS, assistència frenada d’emergència (SAFE), ajuda d’arrancada en pujada (HSA), botó RS Drive amb 2 modes: normal i sport (el tercer és per a la versió RS), control de creuer i limitador de velocitat, control d’estabilitat (ESP), direcció assistida elèctrica variable, lleves de canvi EDC al volant, ordinador de viatge, repartidor electrònic de frenada, suspensió esportiva
Substituir el Supercinco.

El Renault 5 havia esdevingut un dels símbols de la mobilitat de la joventut i de moltes famílies. Per això, “jubilar-lo” no era senzill; però el 1990 Renault va decidir posar al mercat un cotxe modern, el Clio, i l’èxit va ser indiscutible: després de vint-i-dos anys se n’han venut més de dotze milions d’unitats a cent quinze països.
Mecano i Apple.

El Clio Mecano va arribar en ple èxit de la banda, quan feia la darrera gira amb l’àlbum Adalai; la publicitat tenia com a sintonia la coneguda “Una rosa es una rosa”. En el cas de l’Apple, del 1996, amb el vehicle hi anava un PowerBook 190, un portàtil que ja permetia introduir-hi un CD. El cotxe portava el logo de l’època d’Apple Computer.
Innovació tecnològica.

Renault va ser el primer fabricant que va proposar, l’any 1982 amb l’R11 Electrònic, un comandament de ràdio al volant. També molt aviat, el 1994, va presentar un sistema de navegació per al Safrane, i el 2011 va “democratitzar” la targeta mans lliures, que van anar adoptant tots els segments. Més tard, va incorporar una pantalla d’alta definició i el GPS.
Copa Clio, F1 i ral·lis.

La relació de Renault amb el món de la competició va començar fa dècades. Més de mil pilots han estat als comandaments dels Renault, i la Copa Clio és ara per ara un referent als circuits. Els majors èxits han estat a la F1, però també als ral·lis: Dauphine ja va guanyar el Montecarlo el 1958, però els més emblemàtics han estat l’R5 Turbo i l’Alpine.