RANGE ROVER SPORT
Tot terreny esportiu, àgil i de luxe
Hem provat un tot terreny amb el millor d’una berlina esportiva
i d’un 4x4. A dins, conductor i passatgers respiren el luxe
i la comoditat. Al volant, es noten els 420 quilos de menys,
gràcies a la nova carrosseria monobuc en alumini. El resultat:
un excel·lent comportament de marxa i un gran estalvi de
combustible.
Per Toni Lagunas Claret
Per Toni Lagunas Claret
Conducció molt dinàmica gràcies al primer xassís d’alumini en la seva categoria, i una direcció molt precisa.
Suspensió pneumàtica amb una posició intermèdia. Tracció total permanent amb diferencial central bloquejable i diferencial autoblocador del darrere.
Amortidors independents i fabricats en alumini, per afrontar carreteres de tot tipus amb comoditat per als passatgers.
Interior de luxe amb materials d’alta qualitat. També disseny esportiu amb un volant més gruixut i més petit. Consola central elevada i palanca de canvi vertical.
«Una conducció esportiva i molt segura.
Podem anar per terrenys de tot tipus»
Xavi Castells
Mànager Tècnic en Assistència RACC
Podem anar per terrenys de tot tipus»
Xavi Castells
Mànager Tècnic en Assistència RACC
Fitxa tècnica:
Range Rover Sport 3.0 Dynamic
Range Rover Sport 3.0 Dynamic
Motor:
Dièsel V6 de 2.993 cc
(3.0 SDV6)
Potència màxima: 292 CV
Dièsel V6 de 2.993 cc
(3.0 SDV6)
Potència màxima: 292 CV
Canvi:
automàtic de 8 V,
amb lleves
automàtic de 8 V,
amb lleves
Aceleración
0 a 100 km/h:
7,2 s
Tracció:
Integral permanent
0 a 100 km/h:
7,2 s
Tracció:
Integral permanent
Emissions CO2:
199 g/km
Consum mitjà:
7,5 litres als 100 km
199 g/km
Consum mitjà:
7,5 litres als 100 km
Un vehicle orientat
a la seguretat:
a la seguretat:
Control d’estabilitat (DSC) amb funció
antibolcada (RSC) i remolcament (TSA).
Alerta canvi involuntari de carril, amortiment
variable, configuració en funció del terreny
(Auto Terraine Response).
Control de
creuer adaptatiu, seguretat a baixa
velocitat amb fre d’emergència i canvi
automàtic de llums curts/llargs.
ELS SUV DE LUXE INUNDEN EL MERCAT
Les marques Premium aposten pels SUV. Ningú no vol quedar fora
de la moda dels tot camí i aviat es presentaran novetats destacades.
Els que van arribar fa temps actualitzen models, però tots s’hauran
d’adaptar a les dures normatives d’emissions per al 2015.
Volkswagen Touareg
Modularitat excel·lent i espai interior. Aprofita amb encert la tecnologia aplicada en el Dakar.
Modularitat excel·lent i espai interior. Aprofita amb encert la tecnologia aplicada en el Dakar.
Mercedes ML
Bon coeficient aerodinàmic de 0,32 Cx i bones prestacions tot terreny. Té un motor de 4 cilindres, poc habitual en aquests cotxes.
Bon coeficient aerodinàmic de 0,32 Cx i bones prestacions tot terreny. Té un motor de 4 cilindres, poc habitual en aquests cotxes.
Volvo XC60
Seguretat Volvo. El «Corner Traction Control» actua sobre el fre de la roda interior del darrere per millorar el pas per revolt.
Seguretat Volvo. El «Corner Traction Control» actua sobre el fre de la roda interior del darrere per millorar el pas per revolt.
Audi Q5
Els 4,63 metres de longitud el converteixen en un SUV manejable en ciutat, tot i que no renuncia a sortir de la carretera.
Els 4,63 metres de longitud el converteixen en un SUV manejable en ciutat, tot i que no renuncia a sortir de la carretera.