Twitter Club RACC Facebook Club RACC
CAT | ESP

A LA NEU AMB COTXE BMW X4 (I ALTRES 4X4)

Us presentem el nou BMW X4, un SUV molt elegant i esportiu, amb un sistema de tracció intel·ligent que distribueix la tracció a les rodes del davant o del darrere segons les circumstàncies. A més, vuit vehicles de preus i característiques diferents per anar a la neu amb garanties: imprescindible la tracció 4x4, i molt millor que tingui sistemes d'ajuda al conductor. I una curiositat: circulem amb un Jaguar XJ... a -49ºC!
Per Toni Lagunas
Revista RACC - Motor

BMW X4 xDrive 30d
A la neu amb elegància i esportivitat

Destaca per... un sistema de tracció intel·ligent i permanent XDrive a les 4 rodes que distribueix la tracció al davant o al darrere segons les circumstàncies. Combinat amb el canvi automàtic de 8 velocitats, dóna una resposta del motor molt bona ja des de revolucions baixes.

BMW el presenta... com un SUV amb característiques i imatge esportives, de comportament força més dinàmic que l’X3, amb el qual comparteix tecnologia i plataforma

El disseny exterior... agafa totalment l’estètica exclusiva de l’X6 però amb unes mides més contingudes. Tot i això, l’interior disposa d'un bon espai per a 4 o 5 passatgers i té un maleter de 500 litres.

Té 4 programes de conducció... per poder adaptar el comportament del vehicle a les necessitats del conductor i de la via; la precisió de la direcció, molt directa, arrodoneix un ordre de marxa de primera.

FITXA TÈCNICA

Motor dièsel, 6 cilindres en línia
Consum mitjà 5,9 litres
Potència 258 CV a 4.000 rpm
Acceleració de 0 a 100 km: 5,8 segons
Tracció total
Canvi automàtic de 8 velocitats
Emissions CO2 156 g/km

Vuit propostes de blanc

Seleccionem vuit vehicles diferents per arribar a la neu amb seguretat. Models per a famílies més o menys nombroses, per als que necessiten molta capacitat de càrrega, els que s’estimen més el disseny o els que primer miren les virtuts tot terreny; sense oblidar els que no volen gastar gaire sense renunciar a res.

SKODA YETI

Disseny diferent i un 4x4 amb bones prestacions

El Yeti Outdoor, de disseny particular, afronta situacions complicades del terreny amb moltes garanties. L’activació del botó ‘off-road’ obre moltes possibilitats, com l’ajuda en pendent i el control en descens o un ABS específic en cas de lliscament. La nova generació de l’embragatge Halex és molt important per obtenir aquest resultat.

JEEP WRANGLER

El tot terreny que afronta màximes dificultats

L’origen del Wrangler cal buscar-lo en el terreny militar (en el mític Willys) i això dóna una idea del seu gran potencial tot terreny. Tot i que en les darreres generacions la marca ha buscat un públic més heterogeni, les sensacions són de 4x4 pur amb garanties per afrontar qualsevol via. El millor exemple per anar a la neu és la versió limitada anomenada “Polar”.

Nissan X-trail

Fins a set places

El nou X-Trail, que ha canviat del tot aquest 2014, és ara el germà gran del Qashqai. El podem situar més a prop de la ciutat, però si el necessitem per sortir fora de l’asfalt respon amb solvència en les versions 4x4. La tercera filera opcional, on poden entrar sense problemes dos nens, li dóna un plus a les famílies nombroses o “amb amics”.

MERCEDES GLA

El Classe A per sortir de l’asfalt

Basat en el nou Classe A, tant que segons com es mira sembla el mateix, en realitat el GLA, a més de tenir un disseny molt atractiu, ofereix el sistema 4Matic que va associat a la caixa automàtica 7G-DCT. És convenient disposar del programa de tot terreny, que està equipat amb dispositius d’ajuda a la conducció per a casos de dificultat, com per exemple amb neu.

Opel Mokka

Bones prestacions i mida continguda

És el típic SUV de mides petites que trobem cada vegada més sovint a ciutat. Amb la versió 4WD ens podem allunyar de zones urbanes tranquil·lament. Té un equipament molt interessant, que inclou fars de xenó de sèrie i, si volem prestacions off-road, és millor triar-lo amb control de descens. El disseny exterior és un dels seus punts forts i el seu interior és molt agradable.

SsanYong Korando

Tot camí a un preu moderat i amb 5 anys de garantia

La marca coreana té en el preu un dels seus atractius, però ha treballat per presentar enguany un producte molt digne que ha millorat força les generacions anteriors en disseny i mecànica. És més aviat “ciutadà”, però no renuncia a endinsar-se, si cal, per terrenys una mica més complicats. Els 5 anys de garantia són un bon reclam per al comprador.

VW Amarok

Per anar a la feina i també per a aventurers

Els pick-up, tot i que en principi estan pensats per al dia a dia, tenen una segona vida (o primera, segons com es miri), perquè la seva caixa exterior, de gran capacitat, es reconverteix en un aliat per als amants dels esports d’aventura, com ara la neu. La versió Canyon, amb cabina doble i 5 places, pot arribar a gairebé qualsevol lloc i l’estètica és “de pel·lícula”.

Fiat Panda Cros 4X4

No vull gastar gaire però vull resultats

Per menys de 17.000 euros, Fiat ofereix el Panda Cross, el 4x4 més petit del mercat. No és gran, però és còmode i el podem portar sense por per zones una mica complicades. Té un aspecte exterior inequívocament off-road, amb elements de disseny que li donen una robustesa que entra pels ulls i es confirma en conduir-lo.

Circular amb un Jaguar XJ...

A -49 ºC!

La ciutat de Dawson City, a la regió canadenca del Yukon, un dels centres poblats amb temperatures més baixes de la Terra, va posar a prova dos Jaguar XJ de sèrie amb tracció a les quatre rodes, que van superar el repte.
Per fer-nos una idea, a -49, si llencem aigua calenta a l’aire, es congela abans d’arribar al terra. Però els dos cotxes van aconseguir realitzar amb èxit les 2.000 milles d’anada i tornada fins a aquesta mítica ciutat, curiosament plena de vida durant la febre de l’or del segle xix.