CHEVROLET VOLT

Elèctric per a totes les distàncies

És un vehicle elèctric d’autonomia estesa. Diferent dels elèctrics purs i dels híbrids. Té tres motors i es mou únicament amb electricitat. El seu motor de gasolina té com a única missió transmetre energia a un dels dos motors elèctrics per evitar que s’esgotin les bateries. Provem aquesta berlina amb autonomia per a qualsevol distància.
Per Toni Lagunas Claret
Setmana laboral “elèctrica”
Carrega les bateries a la xarxa domèstica unes quatre hores i tindràs autonomia elèctrica de 60-70 km.

Autonomia estesa
Viatges tot el cap de setmana? Carrega el dipòsit de gasolina i l’autonomia del cotxe sumarà més de 400 km.

Interior d’alta gamma
Consola central blanca, pantalla d’instruments de vidre líquid i una altra de tàctil per al control de la informació general.

Quatre conduccions
Normal, esportiva, de muntanya i «hold», per conservar tota la bateria i utilitzar-la quan sigui necessari.

FITXA TÈCNICA

Model:
Chevrolet Volt
Motors:
gasolina de 1.400 cc i dos elèctrics
Potència màxima motor elèctric 1:
150CV
Acceleració: 0 a 100 km/h 9 s
Canvi: automàtic
Tracció: davantera
Emissions CO2: 27 g/km
Consum mitjà: 1,2 litres
Seguretat: vuit coixins de seguretat (el d’acompanyant desconnectable), frens ABS amb EBD, control electrònic de tracció


Longitud/amplada/alçada:
4.489/1.787/1.439 mm
Capacitat maleter: 310 litres
«Permet més autonomia que un elèctric pur.
Cap problema per a un viatge llarg!»

Enric Torné

Responsable de flota RACC, prova el nou Chevrolet Volt
EFICIÈNCIA AL DARRERE DE L’EMPREMTA ECO

Tres motors, dos canvis i un mòbil

Que ve el Volt!
Un sistema d’alerta avisa els vianants, ja que, a baixa velocitat i en silenci pel mode elèctric, aquests podrien no percebre la proximitat del vehicle. Hi ha més tecnologia que fa d’aquesta berlina una joia de l’enginyeria, i comença a casa: endolla el cotxe durant quatre hores en una presa de 240 V i el tindràs a punt per començar el viatge.
DESCOBREIX
LA INFORMACIÓ
FENT CLIC
Dos motors elèctrics
Un impulsa les rodes i l’altre és un generador per carregar la bateria, que també pot donar suport a l’impulsor per desplaçar el vehicle a alta velocitat.
Un motor de gasolina
La seva funció principal és moure un segon generador que subministra energia al motor elèctric principal perquè el vehicle segueixi funcionant.
Dos canvis, tres posicions
El canvi de marxes, automàtic, té les posicions D (endavant), R (endarrere) i L (quan aixequem el peu de l’accelerador, el vehicle recarrega les bateries).
No sense el meu mòbil
Carregues les bateries des d’un smartphone o ordinador i coneixes l’estat de la càrrega i l’autonomia acumulada en els tres motors. També programes l’hora i el temps de recàrrega.