SENSE ABAIXAR LA GUÀRDIA

L’ACCIDENTALITAT EN MOTO, A EXÀMEN

Des del 2007 s’ha reduït un 52% la xifra de motoristes morts en accident. Una davallada que constitueix una treva per als motoristes a les carreteres espanyoles. Tot i que no s’ha de baixar la guàrdia: qualsevol coneixement i prudència en el maneig del manillar és poc.

Un estudi realitzat per RACC i Montesa-Honda recull les opinions de 3.390 conductors amb una mitjana de 16 anys d’experiència. Descobrim els hàbits i les necessitats dels motoristes a les nostres carreteres.

Por Victoria Sánchez

ELS PRIMERS 15 MINUTS, DECISIUS

El 49% dels accidents de moto té lloc en els primers 15 minuts de trajecte (en vies urbanes, el 63%).

QUINES SÓN LES CAUSES MÉS HABITUALS?

Les dades revelen que l’errada humana està al darrere del 49% dels accidents de moto, seguida de l’entorn (infraestructura i meteorologia), amb un 22%, i de les infraccions (de qualsevol de les parts implicades), amb un 18%. Només un 3% s’atribueix al mateix vehicle, i un 8% restant a altres causes.

NO NOMÉS EL MOTORISTA!

En algunes ocasions, l’accident no ha estat ocasionat per responsabilitat exclusiva del motorista. Segons els enquestats, en el 53% dels accidents hi ha estat implicat un tercer usuari de la via.

QUI HI HA AL VOLANT?

El perfil típic de l’accidentat és d’home urbanita, amb una moto de baixa cilindrada i menys de quatre anys d’experiència en moto. Segons l’estudi, el 59% dels accidentats respecte del total de motoristes són homes i un 46%, dones.
CONSELLS RACC

PERQUÈ TOT VAGI SOBRE RODES

Segons l’enquesta del RACC, els motoristes tenen cinc prioritats: bon manteniment de carreteres, millores en l’actitud i el comportament dels motoristes, millores en altres conductors, ús correcte d’equipament i formació per perfeccionar les seves habilitats. El RACC afegeix vuit consells més perquè tot vagi sobre rodes.
LAIA SANZ T’ANIMA
A PRACTIVAR EL MOTOCIVISME

CONSELL DE CAMPIONA!

Girar per on no es pot, distreure’s, desobeir el semàfor, circular en ziga-zaga, no cedir el pas, avançar per on no es pot… Tanta pressa tens? Conduir la moto de forma responsable és la millor manera de gaudir-la al 100%. Consell de la nostra pilot RACC!