SENSE ABAIXAR LA GUÀRDIA
L’ACCIDENTALITAT EN MOTO, A EXÀMEN
Des del 2007 s’ha reduït un 52% la xifra de motoristes morts en accident.
Una davallada que constitueix una treva per als motoristes a les carreteres
espanyoles. Tot i que no s’ha de baixar la guàrdia: qualsevol coneixement
i prudència en el maneig del manillar és poc.
Un estudi realitzat per RACC i Montesa-Honda recull les opinions de 3.390 conductors amb una mitjana de 16 anys d’experiència. Descobrim els hàbits i les necessitats dels motoristes a les nostres carreteres.
Por Victoria Sánchez
Un estudi realitzat per RACC i Montesa-Honda recull les opinions de 3.390 conductors amb una mitjana de 16 anys d’experiència. Descobrim els hàbits i les necessitats dels motoristes a les nostres carreteres.
Por Victoria Sánchez
QUINES SÓN LES CAUSES MÉS HABITUALS?
Les dades revelen que l’errada humana està al darrere del 49% dels accidents de moto, seguida de l’entorn (infraestructura i meteorologia), amb un 22%, i de les infraccions (de qualsevol de les parts implicades), amb un 18%. Només un 3% s’atribueix al mateix vehicle, i un 8% restant a altres causes.NO NOMÉS EL MOTORISTA!
En algunes ocasions, l’accident no ha estat ocasionat per responsabilitat exclusiva del motorista. Segons els enquestats, en el 53% dels accidents hi ha estat implicat un tercer usuari de la via.QUI HI HA AL VOLANT?
El perfil típic de l’accidentat és d’home urbanita, amb una moto de baixa cilindrada i menys de quatre anys d’experiència en moto. Segons l’estudi, el 59% dels accidentats respecte del total de motoristes són homes i un 46%, dones.CONSELLS RACC
PERQUÈ TOT VAGI SOBRE RODES
Segons l’enquesta del RACC, els motoristes tenen cinc prioritats: bon manteniment
de carreteres, millores en l’actitud i el comportament dels motoristes, millores
en altres conductors, ús correcte d’equipament i formació per perfeccionar les
seves habilitats. El RACC afegeix vuit consells més perquè tot vagi sobre rodes.
LAIA SANZ T’ANIMA
A PRACTIVAR EL MOTOCIVISME
A PRACTIVAR EL MOTOCIVISME
CONSELL DE CAMPIONA!
Girar per on no es pot, distreure’s, desobeir el semàfor, circular en ziga-zaga,
no cedir el pas, avançar per on no es pot… Tanta pressa tens? Conduir la moto de
forma responsable és la millor manera de gaudir-la al 100%. Consell de la
nostra pilot RACC!