El MINI
de l'eterna joventut
Més espai, més modern, més segur
El MINI
de l'eterna
joventut

Més espai, més modern, més segur
MINI, el cotxe més selecte dels urbans, resisteix el pas del temps i ara s’actualitza mantenint l’esperit del primer, nascut el 1959. La tercera generació del Nou Mini manté la forma, guanya en espai i es modernitza amb tecnologia que permet la connectivitat amb el nostre smartphone.

Per Toni Lagunas
DIFERENT PER FORA?
Una nova gama de colors i algunes novetats estètiques a la carrosseria: a la part frontal la graella i els fars, ara rodons i amb LED diürn, i al darrera els pilots horitzontals amb marc de color negre.
MÉS ESPAI I NOVA PLATAFORMA
Més llarg, més ample i més distància entre eixos per guanyar espai als seients del darrera i augmentar el maleter. A l’interior, un nou velocímetre i el compta-revolucions ara estan darrera del volant (com la majoria de vehicles) i el panell d’instruments ha passat al centre.
DIFERENT PER FORA?
Una nova gama de colors i algunes novetats estètiques a la carrosseria: a la part frontal la graella i els fars, ara rodons i amb LED diürn, i al darrera els pilots horitzontals amb marc de color negre.
MÉS ESPAI I NOVA PLATAFORMA
Més llarg, més ample i més distància entre eixos per guanyar espai als seients del darrera i augmentar el maleter. A l’interior, un nou velocímetre i el compta-revolucions ara estan darrera del volant (com la majoria de vehicles) i el panell d’instruments ha passat al centre.
MOTORS ECOLÒGICS
Nova generació de motors amb emissions de CO2 a partir de 89 gr/km. És el cas del motor que porta el Mini One D, dièsel 1.5 de tres cilindres i 95 CV de potència amb un consum de 3,5 litres als 100 km. A l’espera de noves incorporacions el juliol, un altre dièsel de les mateixes característiques i 116 CV i tres de gasolina, de 102, 136 i 192 CV, completen l’oferta.
SEGURETAT I INFOENTRETENIMENT
Al panell d’instruments trobem informació com, per exemple, els canvis d’estil de conducció (Green o Sport) que triem. O diferents possibilitats de connectivitat mitjançant la integració del nostre smartphone. Pel que fa a seguretat, el capó té retracció parcialment automàtica per protegir els vianants en cas de col·lisió.
DE LA CRISI DEL PETROLI
A LA PUBLICITAT REIAL.
La crisi del petroli dels anys 60 va tenir a veure amb la creació de cotxes més petits. La resposta britànica va ser sonada i molt lligada a l’esperit dels joves, que començaven a viure amb intensitat els canvis...
ELS ORÍGENS
Quan neix el MINI el 1959, el president de British Motor Company (BMC) va exigir alguns requisits, com que el cotxe havia de cabre en una caixa de 10 × 4 × 4 peus (3 × 1,2 × 1,2 m); l’habitacle havia d’ocupar 6 (1,8 m) dels 10 peus (3,0 m) de longitud.
PUBLICITAT REIAL
Tres anys després de la seva presentació, l’actual Reina Isabel II amb 36 anys, va pujar a un MINI i va donar una volta pel jardí del castell de Windsor. Les vendes van pujar con l’escuma! El Rei Joan Carles I va convertir el llegendari MINI 1275 GT en el seu primer cotxe.
ELS MINI A ESPANYA
El 1966 es constitueix AUTHI S.A (Automóviles de Turismo Hispano Ingleses S.A.) amb planta a Landaben (Navarra). L’abril del 69 es presenta a la Fira de “Mostres” de Barcelona el MINI 1000 E i l’S (Standard), i s’inicia una història d’èxit. Però l’octubre de 1974 es va produir un incendi a la fàbrica i el 1975 es va tancar definitivament.
RALLY DE MONTECARLO DE 1966
Va obtenir un gran èxit als Montecarlo del 1964 i 65, però el 1966 la polèmica va enfosquir el triomf del MINI, que havia ocupat tot el pòdium: tots tres van ser desqualificats per irregularitats en els fars. El 1967, un MINI va tornar a guanyar i es va consumar la revenja.
FITXA TÈCNICA
MINI One D dièsel 95 CV
Motor dièsel de
1.496 cc

Consum mig:
3,4 litres als 100 km
Potència màxima:
95 CV a 4000 rpm

Canvi:
manual de 6 vel.
Tracció:
Davantera

Acceleració:
11 seg
Emissions CO2:
89 gr/km

Maleter:
211 litres
Llarg/ample/ alt (en cm):
3821 / 1727 / 1414

EQUIPAMENT DE SÈRIE

Sensor de col·lisió, fixacions ISOFIX, Start/Stop, ordinador d’a bord, airbags conductor i passatger, indicador pressió pneumàtics, servo-assistència adaptada a cada velocitat, control d’assistència en revolt, llantes d’aliatge platejades.
AL BLOG RACC
UN ANY PLE DE NOVETATS

El MINI és una de les grans novetats d’aquest 2014. Però n’hi ha més. Com el Citroën C4 Cactus, amb un disseny sorprenent. Al Blog RACC analitzem els cotxes nous del 2014 per tipus, i n’indiquem els preus dels que ja estan disponibles.
Entra i consulta-les al
#RACCBloc!
RIVALS DEL MINI




El sempre jove MINI destaca per la seva “personalitat” entre els cotxes del segment B, un dels més importants del mercat, però té gran competència. Tant en l’equipament com en les mesures de seguretat els seus rivals presenten de sèrie propostes molt interessants per atreure compradors que volen un cotxe fàcil d’aparcar però sense renunciar a res.
HYUNDAI I10
L’aparença esportiva i el disseny el fan atractiu per a un públic jove. És un auto confortable tot i les dimensions, i compta amb garanties per afrontar qualsevol via.
KIA PICANTO
Els 7 anys de garantia i els preus ajustats fan del més petit dels KIA una opció interessant. Molt bon equipament de sèrie, amb llums automàtiques, Bluetooth i ordinador de viatge.
NISSAN MICRA
Actualitzat recentment, ha canviat alguns elements exteriors com el capó, i a l’interior la nova grafia de la instrumentació millora molt la lectura. Té un bon maleter de 265 litres.
TOYOTA YARIS
Toyota posa tot l’interès en el Yaris per competir a Europa. Té el millor coeficient aerodinàmic de la categoria, de CD 0,287, amb la qual cosa aconsegueix un bon consum i comportament.