VOLKSWAGEN GTD
40 anys d’història i innovació
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184CV DSG
Talp consulta RACC
Talp consulta RACC
Quan parlem d’un GTI (Gran Turisme Injecció), de seguida ho relacionem amb la conducció esportiva. Si en canvi en diem GTD (Gran Turisme Dièsel), seguim notant esportivitat però amb un avantatge important: que la nostra butxaca a la llarga ens ho agrairà. I molt. Si a més el cotxe disposa del canvi automàtic de doble embragatge, tot és a punt per gaudir de la conducció amb el nou Volkswagen Golf. Provem el compacte que va néixer per rellevar el mític Beetle i ha aconseguit més de 735.000 unitats venudes l’any de mitjana durant 40 anys.
Per Antoni Lagunas

Estalvi de combustible.

El nou Golf GTD gasta 4,2 litres (4,5 amb canvi DSG) als 100 km gràcies a l’aplicació de la tecnologia BlueMotion, amb què la marca alemanya ha anat reduint la despesa de combustible de mica en mica però de forma constant. El sistema Start/Stop, que porta de sèrie, igualment ajuda a passar menys sovint per la gasolinera.

Gran Potència Dièsel.

Disposar sota el peu de l’accelerador d’una potència de 184 CV permet poder reaccionar quan és necessari. Aquest cotxe aconsegueix una acceleració de 0 a 100 en 7,5 segons, i quan cal fer una maniobra d’avançament, per exemple si hem de pujar de 80 a 120 km/h, ho podem fer de manera segura en només 6 segons.

Funció dinàmica XDS+.

El Golf GTD té un equipament de seguretat de sèrie molt interessant, amb fre anticol·lisions múltiples, direcció activa o detector de fatiga. Però és de destacar el diferencial electrònic XDS+, perfeccionat en aquesta setena generació: millora la dinàmica de marxa, proporciona agilitat i redueix l’angle de gir mitjançant intervencions en el fre interior de les rodes.

Espai i ergonomia.

Els seients són tan esportius com tot el conjunt del cotxe, però són tan o més còmodes que a qualsevol vehicle. El lloc per al pilot és espaiós, amb una ergonomia quasi perfecta on els conductors de gran alçada s’acomoden perfectament gràcies al fet que s’ha enretirat el seient 20 mm i també que la palanca de canvis, amb forma de pilota de golf, s’ha aixecat també 20 mm.
FITXA TÈCNICA
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI 184cv DSG
Motor dièsel de
1.968 cc

Consum mig:
4,5 litres als 100 km
Potència màxima:
184 CV a 3.500 rpm

Canvi:
automàtic de 6 velocitats
Tracció:
Davantera

0 a 100 km/h:
7,5 s
Emissions CO2:
119 g/km

Maleter:
380 litres
Llarg/ample/ alt (en cm): 4.268 / 1.790 / 1.442
EQUIPAMENT DE SÈRIE
9 Airbags, control de tracció (ASR) amb diferencial electrònic (XDS), detector de fatiga, frenada d’emergència anti-col·lisió múltiple, direcció assistida electromecànica auto-regulada segons velocitat, fars bi-xenon plus, tres perfils de conducció (normal, confort i esport).
El Golf GTD de segona generació (1985)
40 ANYS
D’HISTÒRIA
AMB RÈCORD
DE VENDES

RELLEU D’UNA ICONA: EL BEETLE.

El Golf neix el 1974 amb el repte de rellevar un cotxe mític, el Beetle. Els canvis eren profunds: l’Escarabat tenia tracció i motor posterior refrigerat per aire i el Golf es presentava amb tracció davantera i motor frontal muntat transversalment i amb refrigeració per aigua. Una revolució que en dos anys va aconseguir 2 milions de vendes.

2.000 COTXES VENUTS AL DIA.

Vendre més de 735.000 unitats l’any de mitjana durant 40 anys vol dir que és un cotxe molt especial. La marca alemanya s’ha superat al llarg de les 7 generacions del Golf i ha arribat als 30 milions d’unitats venudes. L’estil compacte, amb sang esportiva i campanyes publicitàries molt encertades han arrodonit un producte amb futur.

ELÈCTRIC DES DELS 70.

Si bé l’e-Golf és un elèctric de darrera generació, Volkswagen ha anat investigant sobre el Golf elèctric des dels anys 70. El 1989 es fa una petita producció del CityStromer: sota el maleter, 16 bateries de plom-gel proporcionaven una autonomia d’uns 50 km, però els aparells electrònics com ara la calefacció funcionaven amb dièsel. El 1993 es fabrica la segona generació del CityStromer, amb 120 unitats.

PRIMER COTXE ESTRANGER PREMIAT AL JAPÓ.

Ha estat dues vegades Cotxe de l’Any a Europa, amb la III generació el 1992 i amb la VII el 2013. Ha tingut, entre altres reconeixements, el de Cotxe Mundial de l’Any, però un guardó destacat és la designació al Japó de Cotxe de l’Any 2013/14, que s’ha donat per primera vegada a un auto estranger.
Descobreix la història del Volkswagen Golf.
RIVALS DEL GOLF GTD
Davant un Golf, només cotxes d’alt nivell tecnològic poden fer front. Perquè el primer compacte de la història porta en el seu ADN les sensacions d’un esportiu per a tota la família, que amb motors dièsel de darrera generació és gaudir i estalviar. El preu cal dir que és cada vegada més ajustat, però el comprador encara ha de fer un esforç.
BMW 120D
És el més petit dels BMW però es posiciona com una alternativa als compactes habituals. Es pot triar entre 3 i 5 portes i el motor té una potència com la del Golf, de 184 CV.
FORD
FOCUS
ST
Dièsel
Els amants del Focus hauran d’esperar una mica, però ja és oficial la sortida al mercat de l’ST dièsel de (també) 184 CV perquè ja s’ha anunciat al Saló de Ginebra.
SEAT
LEÓN
2.0 TDI 184 CV
Mateix grup automobilístic, molts components semblants, però una proposta diferent. El consumidor tria, amb un preu més assequible.
Mercedes
Classe A
220 CDI
El Classe A ha estat un èxit indiscutible de Mercedes. Aquest 220 CDI té una potència inferior al Golf GTD però els 170 CV són suficients.